Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 17:00

Korpraali Coltaire

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Joo, olen tosiaan Korpraali Coltaire ja liityin muistaakseni 4.12.2014 Armeijaan, ylennyin 6.12.2014 jääkäriksi, siitä urani alkoi. 14.12.2014 tosiaan mut valittiin SPOLiin ja siitä lähti kunnon startti, spol hommia tein paljon ja teen edelleenkin. Mulla on myös 2 muuta virkaa PK-kouluttajana ja Esikunnan suunnittelijana, PK-kouluttajaksi "valmistuin" 4.1.2015 ja EK-suunnittelijaksi 1.2.2015. KK-kutsu tuli 8.2. ja Korpraaliksi ylennyin 22.2.2015.

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Tulin muistaakseni leikkimielellä habboon, ja kiertelin huoneita. Ajattelin että liitytäämpäs taas johonkin Armeijaan, pidin läppänä uraani mutta kun SPOLiin minut valittiin, otin tämän tosissaan ja sen jälkeen alkanut käydä joka päivä aktiivisesti.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Empä ole varma, mieleenpainuvimpia juttuja on kaikki Stolbergin jutut ja muutenkin ilmapiiri koko Armeijassa, olen kokenut niin paljon uusia asioita täällä niin kaverisuhteissa kuin viroissa ym. Urani kohokohta on varmaan tuo SPOL-virka ja KK-kutsu josta olin todella yllättynyt.

Tavoitteesi Armeijassa?
- Tavoitteeni ensimmäiseksi oli SPOL-virka, ja sen jälkeen KK-kutsu, kummatkin toteutui. Nyt ei ole oikestaan tavoitetta vaan koitan kerätä ruusukkeita näin korpraalina mutta kyllä mulla semmonen "pieni" tavoite olis joskus päästä mahdollisesti AUK.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Tykkään koko Armeijasta, olen saanut täältä niin paljon uusia kavereita. Jos 1-10 asteikolla pitäisi sanoa, sanoisin 10. Mahtava paikka ja mahtavat ihmiset.

Terveiset Armeijalle?
Älkää lannistuko älkääkä luovuttako, itse en koskaan ole ollut Korpraali ja nyt kutsu tuli, tein vaan paljon töitä ja olin aktiivinen niin kuin nytkin. Onnea kaikille Armeijan jäsenille urallanne ja toivottavasti jutellaan usein päämajassa!
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 17:03

Ilmeisesti edellämainittu kevätaurinko muuttaa taistelijoita sinivihreiksi. Kuvassa epidemiasta osansa saaneet taistelijat.
Iltatoimikilpailua tupakasarmilla luutnantti Dexillerin toimesta.
Kuvat: Niizku, Dexiller
Liitteet
1v43.png
1v43.png (25.09 KiB) Katsottu 4103 kertaa
1v44.png
1v44.png (257.08 KiB) Katsottu 4103 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 17:09

Jääkäri Greatmann

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Terve, olen jääkäri Greatmann, liityin armeijaan 7.1.15, ylennyin Jääkäriksi 11.1.15. Itelläni on kaksi virkaa ATK ja 1.Ryhmänvarajohtaja virka. Ensimmäinen virkani oli 1.RvJ se oli yllätys minut valittiin tähän virkaan ilman hakemusta. ATK:hon minut valittiin 1.3.15 tosiaan hain tähän virkaan ja pääsin.

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Noh, Olin kerran habossa päivällä, katoin huonelistaa näin armeijan nimisen huoneen ensimmäisenä. En tiennyt, että habossa on armeijoita, joten tulin katsomaan. Olin erittäin vakuuttunut kun näin armeijan vahvuuden ja aktiivisuuden. Värvääjät innoittivat minua liittymään ja myös itse halusin liittyä, koska halusin kokeilla millaista on armeija habossa ja jotenkin armeija juttu alkoi kiinnostaa, joten liityin ja täällä sitä ollaan.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Noo..Vielä sitä Jääkäriä ollaan niin kai se jääkärin yleneminen ja tietenkin virkojen saaminen oli ehdottomasti kohokohta.

Tavoitteesi Armeijassa?
- No tällä hetkellä tavoitteeni on päästä KK:hon ja sitten AUK jne.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Ehdottomasti paras armeija. Aktiivisuus on loistavaa, myös erittäin mukavia tyyppejä ja auttavaisia. Esimiehille nostan hattua.

Terveiset Armeijalle?
- Terveisiä täältä kaikille! ja kiitän teitä kaikkia tuestanne.
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 17:11

Tilastoja toiminnasta aikavälillä 4.4.2014 - 26.3.2015


Toimintaa pitäneet järjestyksessä

Voit järjestää nimet taulukossa vaikka aakkosjärjestykseen klikkaamalla nimisarakkeen ylintä riviä.

Taulukossa voi olla pientä heittoa johtuen siitä, että osassa tapauksista joku toinen on tehnyt raportin pitäjän puolesta, eikä tätä ole välttämättä huomattu tiedonkeräysvaiheessa.

Taulukosta on jätetty pois alle 10 toimintaraporttia kirjoittaneet.

Toimintaa on tällä aikavälillä kertynyt noin 2600 kappaletta.








Pidetyt toiminnat kuukausittain








Toimintojen jakautuminen

Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:18

Aika jatkaa kulkuaan, ja Armeija on jo puolentoista vuoden ikäinen.
Tämän päivityksen myötä Armeijan vuosikirja kattaa koko ensimmäisen 1,5 vuoden matkan pienestä armeijasta suurvallaksi.
Yksivuotisjuhlien jälkeen matka on ollut erittäin mutkaista. Kuoppia ja syviä ojia on tullut eteen. Silti Armeija on selvinnyt niistä.
On jälleen aika kiittää kaikkia Armeijassa palvelevia henkilöitä työpanoksesta. Jokainen meistä on arvokas.

Kiitos kaikille jotka vastasivat haastatteluun. Kiitos että saimme lainata kuvianne vuosikirjaan. Kiitos 410-suunnittelutiimille jälleen yhdestä hienosta juhlasta!

Lisätietoa löydätte tämän ketjun aloitusviestistä.

Paljon onnea Armeija!
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:24

Armeija juhlii yksivuotisjuhlia päivämäärällä 4.4.2015.
Päämajassa ollaan täydessä tohinassa ennen siirtymistä sulkeiskentälle juhlatarkastusta varten.

Sulkeiskentällä osallistujia oli niin runsaasti että osa taistelijoista tuli siirtää Tupakasarmi A:lle turvaan.

Vuosijuhlissakaan ei tule unohtaa pientä huumoria...

Kuvat: Dexiller, Annika.P.P

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:31

Kenraali Gangsta16

Esittele itsesi.
Olen Kenraali Gangsta16 ja toimin Armeijan komentajana. Tein aikaisemmin myös töitä esikunnassa ja toimin Armeijan koulutusupseerina.

Olen toiminut mm. Armeijan, Suomen Armeijan, Edellisen Armeijan, Saksan Armeijan, Kanadan Armeijan, Ilmavoimien ja Euroopan Armeijan komentajana. Useammassa näissä myös erilaisissa miehistö, aliupseeri ja upseeri-tason tehtävissä.

Armeijalla on nyt takana jo puolitoista vuotta. Miltä tuntuu?
Huhhuh, vastahan tämä avattiin, mutta on siitä kuitenkin jo puolitoista vuotta. Tarinaa ja vaiheita on riittänyt ja tänäpäivänä Armeija on organisaationa erittäin vahva ja mielestäni erinomainen palveluspaikka Habbossa. Hyvältä tuntuu, vaikka raskas ja suuri työmäärä on takana päin, mutta lisää on tulossa. Armeija juhlii rankasti sitten 4.4.2016!

Miehistö on Armeijan kehityksen painopiste. Onko miehistön kouluttaminen onnistunut, ja onko Teillä motivaatiovinkkejä miehistölle?
Tällä hetkellä meillä on panostettu erittäin paljon peruskurssiin ja peruskurssin kautta tulevaan oppimäärään sekä kertaukseen miehistölle. Korpraalikoulutuskin mielestäni on pyörinyt hyvällä ja aktiivisella tasolla viimeisen puolen vuoden ajan. Motivaatiovinkkejä on vaikea antaa, koska jokainen on yksilötasolla erilainen. Suurimmaksi osaksi varmaan Armeijassa palvellaan kavereiden tai yhteisön takia, yhteisten tai henkilökohtaisten tavoitteiden takia, kokeilun haluisena tai yksinkertaisesti on tottunut käyttämään aikaansa näin.

Viimeisen puolen vuoden aikana on ollut kuoppia, mutta Armeija on selvinnyt niistä. Miten?
Tämä on erinomainen kysymys. Kuten tiedämme, niin Armeijassa mattoa vedettiin alta aika monelta suunnalta mikä aiheutti paljon ketjureaktioita ja kuvainnollisesti vaaratilanteita. Tähän reagoitiin melko myöhään, mutta lopulta hyvin tehokkaasti yksinkertaisilla stepeillä, joissa suurimpana roolina oli mm. palautteen antaminen. Sitä tuli etenkin miehistöltä paljon ja siellä oli paljon asiaa Armeijasta yleisesti, josta näki selvästi missä olemme vahvoja ja missä emme ole niin vahvoja. Loppu oli yksinkertaisesti johtamista esimerkeillä sekä yleistilanteeseen sopeutumista.

Mihin olet tyytyväinen Armeijassa, mikä kaipaa vielä kehitystä?
Olen tyytyväinen Armeijan tehokkaaseen organisaatioon ja yksiköiden sisäiseen kehitykseen, mitä on tapahtunut tänävuonna paljon niin henkilöstö-tasolla kuin käytännön tasolla. On selvää, että Armeijaa viedään aktiivisesti eteenpäin ja toimintaa parannetaan jo yksikkötasolla eikä vain pelkästään esim. Armeijan johdon toimesta. Yksiköiden johtajat ovat olleet tehtäviensä tasalla ja heitä on suuresti avustanut kaikin mahdollisin keinoin heidän alaisensa.

Upseeristomme on nuori, mutta vankka ja omistautunut Armeijalle. Se ei välttämättä ole muihin Armeijoihin verrattuna se kaikkein kokenein kaarti, mutta tieto ja taito siirtyy kokoajan alaspäin. Ei näitä asioita voi oikein muulla tavalla opettaa tai oppia. Oma painopisteeni on ollut upseeriston rakentaminen ja olen tähdännyt siihen, että tänään Armeijaa rakennetaan siksi, että joku muu voi rakentaa sitä huomenna.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluan erityisesti kiittää Kenraalimajuri Vanhia, EVP Everstiluutnantti Stolbergia (nyk. Armeijan aliupseeristossa), Kapteeni Dexilleriä, Luutnantti Cypermania, Luutnantti Mr.Samuraita ja Vänrikki Slaatia joiden kanssa koko Armeija potkaistiin liikkeelle puolitoista vuotta sitten. Näiden edellämainittujen työ on ollut korvaamatonta ja erittäin tärkeää Armeijalle, jossa me nykyään palvelemme.

Haluan myös kiittää kaikkia Armeijan pitkäaikaisjäseniä teidän kovasta panoksestanne ja taistelutahdostanne Armeijan eteen: Korpraali -Grend-, Vääpeli Johnny-China, Upseerikokelas Mickyy.90, Ylikersantti Huya, Korpraali J.Iskariot, Korpraali m.i.., Luutnantti Yinne, Korpraali Notname, Vänrikki Jalosorsa, Ylivääpeli Mallustar, Vänrikki Jiral, Korpraali Vaalenjoulupukki, Kersantti Darth-Psycho, Ylikersantti Endiro, Ylikersantti KinGiSorSa ja Kersantti monipotti

Sekä sen lisäksi kaikkia niitä Armeijan taistelijoita, jotka ovat osoittaneet tälle Armeijalle, tälle yhteisölle ja omalle itselleen, mitä on palvella Rautakangen alla. Se kunnioitus ja se tahto, mitä monilla meidän taistelijoilla on Armeijaa kohtaan, on täysin korvaamatonta ja sanoin kuvaamatonta. En voi kiittää kylliksi teitä, jotka olette tehneet Armeijasta Armeijan. Ei minun Armeijan, meidän Armeijan. Rautakanki.

Terveiset Armeijan henkilöstölle.
Rautakanki, Armeija!

Työt jatkuu kaikilla osa-alueilla niin vihreiden kuin harmaidenkin aikojen yli! Tiedoksi Armeijalle, että pääesikunta on antanut jälleen täyden tukensa minulle Armeijan komentajan tehtävissä aikakaudelle 4.10.2015 - 4.4.2016. Olen kiitollinen pääesikunnan antamasta luottamuksesta ja ottanut tämän luottamuksen vastaan vielä seuraavaksi 6kk. Toivon mukaan olen myös luottamuksen arvoinen Komentaja koko Armeijan henkilöstön silmissä ja osoittanut teille hyvää komentajuutta viimeisten 1,5 vuoden aikana.
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:37

Aina ei ole oikallisia paikalla ja joudutaan odottamaan aulassa. Tiivis yhteisö pitää toisistaan huolen.

Eräässä huhtikuun tarkastuksessa pääsimme myös ihailemaan Jiralin (nyk. Vänrikki) upeaa kesäistä hiustyyliä!

Armeijassa palvellakseen täytyy osata suomen kieltä, mutta onneksi meillä on valmiuksia kommunikoida myös rakkaan länsinaapurimme kielellä!
Kuvat: Mallustar, gelis, latiksenkingi

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:39

Luutnantti Mr.samurai

Esittele itsesi.
Olen luutnantti Mr.samurai, ollut Armeijan palveluksessa aloituspäivästä eli 4.4.2014 lähtien. Liityin tuolloin suoraan jääkäriksi parin muun tavoin ja siitä sitten normaalisti käyty KK:t, AUKit ja RUKit. Olen ehtinyt toimimaan toistaiseksi ainoastaan komppanian viroissa, kuten mm. komppanian vääpelinä ja komppanian päällikkönä.

Miksi liityit Armeijaan?
Koska ei ollut muutakaan paikkaa mihin liittyä ja aattelin kokonaan habboilun jo lopettaa. G:n komentama Armeija kuitenki houkutti aika paljolti, koska hänellä on SA:sta niin hyvä tausta. Tein ilmeisesti oikean valinnan.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeijasta tekee uniikin uskallus oikeasti kokeilla uusia asioita. Täällä ei pelätä epäonnistumisia siltä saralta, vaan kaikki painokelposet ideat kyllä kokeillaan ja sitten joko kuopataan tai otetaan käyttöön.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Onhan näitä pikkumokia sattunu; upseerioppilaana osastoa viedessäni tarkastukseen en ehtinyt käskemään lakkeja pois päästä ennenkuin komentaja saapui ja jouduinkin sitten menemään nurkkaan häpeämään tarkastuksen ajaksi. Oon myös mm. laittanu hahmoni vahingossa nauramaan tarkastuksessa kun käskettiin vilkuttamaan ja lentänyt monet kerrat päämajasta pihalle kerta komentajalla joku pakkomielle mun potkimiseen.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Onhan se mahtavaa. Ite lasken tosin vasta kokonaiset vuodet saavutuksiksi, mut onha tämä hyvä välietappi.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Koko Armeijan henkilöstöä

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Armeija on parasta huumetta!
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:40

Vapun jälkeen Armeijassa oli tapahtunut kummia, ja tämän seurauksena Jiral (nyk. vänrikki) tullaan pidättämään paikallisen konstaapelin toimesta.

Armeija kokeilee myös hieman erilaista lähestymistapaa illanvieton suhteen.

Armeija ei aina kysele henkilön fyysistä tai henkistä vireystilaa, ja välillä duunia pitää painaa myös erittäin väsyneenä.
Kuvat: Dexiller, Coltaire, Mallustar

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron