Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:05

Kersantti Decing

1. Esitelkää itsenne.
- Morjesta, olen Kersantti Decing. Tässä on tultu palveltua sellaset yli vuosi nyt aktiivisessa palveluksessa. Monet vanhemmat Armeijalaiset tietänevät minut peruskurssin puolelta. Uudet Armeijalaiset tietänevät minut huonoista jutusta ja ihonväristäni.

2. Armeija täyttää kaksi vuotta. Mikä fiilis?
- Kippis! Armeijalla ollut kyllä pitkä taival, ja todella vaikea uskoa, että Armeija on ollut jo reippaan kaksi vuotta toiminnassa. Itselläni aika on mennyt kuin siivillä Armeijassa.

3. Tartuit aika isoihin saappaisiin kun pitkään peruskurssin parissa työskennellyt Sotilasmestari Mallustar joutui väistymään virasta. Kuinka paljon paineita tämä loi, ja kuinka kuinka isolta haasteelta virka tuntui sillä hetkellä / tuntuu tällä hetkellä?
- Ihan aluksi tahdon kiittää Mallustaria, joka piti todella hyvän perehdyttämis jakson. Aina sain alussa apua, kun sitä tarvitsin. En ole itse ottanut koskaan paineita juuri armeija viroistan, mutta totta kai se sellaista pientä pakotetta loi. Oltiin totuttu, että alokkaita saattaa tulla viikossa useita kymmeniä, joten niitä vähän katseli. Olen kuitenkin ollut sillä ajatusmaailmalla, että Peruskurssikouluttaja on sellainen virka, johon haetaan itse. Jokainen peruskurssinkouluttaja noudattaa virkaa niin hyvin kuin osaa, ja pitää toimintoja sen verran, kuin oma jaksaminen kestää. Ja peruskurssin pitäminen ylläpitäminen on koko Armeijan yhteinen tehtävä, eikä ainoastaan peruskurssilaisten tehtävä.

Aluksihan virka loi kyllä haasteita ja ongelmia, mutta niihinkin on tullut loppujenlopuksi rutiinia. Aina oppi uutta, mutta perusasiat ovat kuitenkin olleeet omasta mielestäni hyvin hallinnassa. Olen nauttinut todella paljon Komppanian Vääpelinä toimisesta, ja tällä hetkellä olen unelmavirassani.

4. Jakakaa paras muistonne Armeijasta.
-" Skype spämmit Huyan SPOL nimitykselle". Noh onhan noita tottakai paljon, mutta parhaat muistot ovat itselläni miehistöajalta. Hieman on nytten muistot rajoittuneet, kun ei tule käytyä niin aktiivisesti. Kaikki toiminnat yleensäkkin, ja yhteiset värvikeskustelut. Jos, jotain uudempaa halutaan hakea niin yleisesti .:pussinen:. ja deelia_ kaksikon älynväläykset saavat hymyn huulille.

5. Liikeneekö vuoden 2015 värvääjältä neuvoja aloitteleville värvääjille?
- Henkilökohtaista värväystä, ymmärrystä, ei liikaa agressiivisuutta, ja sosiaalisuus. Värvätään yksitellen esim ": x kiinnostaisiko liittyä?". Ei pelkkää "Liittyjät liittykää :--D". Jos, värväytyminen ei kiinnosta koitetaan mieli muuttaa, ellei ole perus aulapeelo. Ja epäonnistumisista ei saa lannistua!

6. Tsemit Armeijalle.
- Kysymyksen esittäjälle todella suuret tsemit. Mutta, kuten sanottu "Värväys on parasta huumetta, ja PK parasta lievennystä."
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:05

Armeijassa itsenäisyyspäivää juhlittiin juhlavarustuksessa! Itsenäisyyspäivänäkään ei säästelty vahvuudessa.

Joskus myös alokkaat heittävät kovia juttuja. Tällä kertaa ei luutnantti Jalosorsakaan säästynyt alokkaan vitsiltä.

Armeijan päämaja täyttyy morteista, mikä tietää räjähdysvaaraa komppaniassa!

Kuvat: daniel-h ja Mallustar

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:06

Aliupseerioppilas :.pussinen.: (vai miten noi pisteet muka menee)

1. Esitelkää itsenne.
Olen aliupseerioppilas kaksoispistepistepussinenpistekaksoispiste, joillekin myös tuttu nimellä laginen, säkkinen, tähtitieteilijä...
Armeijassa olen pyörinyt hieman yli vuoden nauramassa kaikelle mitä näen, välillä esimerkiksi telestä saapuva esimies voi olla erittäin hauska asia.
Tällä hetkellä omaan muutaman hassun viran, sillä toimin 6. Ryhmänjohtajana, 3. Joukkueenvarajohtajana, Armeijatoimikunnan puheenjohtajana ja vanhempana peruskurssi-kouluttajana.

2. Armeija on nyt 2-vuotias. Miltä tämä tuntuu?
Hyvä me. Paljon on tehty asioita juuri tämän eteen, jotta Armeija on juuri sellainen, mitä se on tänä päivänä.

3. Kerro nyt meille kaikille. Mikä on hyperaktiivisuutesi salaisuus? Entä miten saisimme sen laskemaan?
Jos kertoisin hyperaktiivisuuden salaisuuden, se ei olisi enää salaisuus.
Ja ei, aktiivusuus ei lähde kulumallakaan pois, olen nyt, aina ja ikuisesti teidän kaikkien kiusana aktiivisuuteni kanssa. :)

4. Naurunne on monille tuttu Armeijassa. Mikä siitä tekee niin tunnetun?
Mikä on nauru? En oo ikinä kuullutkaan moisesta.
Jos joku nyt tarkoittaa tällä sitä, että kuulostan tukehtuvalta hyeenalta, kun tukehdun omaan kieleeni, niin kyseessä on aivan normaali asia. Varsinaisesti tämä lähti liikeelle kesällä 2015 kun vietin Seffyn kanssa paljon aikaa skypessä ja usein kesken puhelua saatoin alkaa kesken naurun haukkomaan henkeä, sillä olin tukehtumassa omaan kieleeni. Seffy aina välillä mainitsikin päämajassa, että minun pitäisi muistaa henittää samalla, kun nauran. Tällöin koko Armeija sai tietää, että pussinen tukehtuu kieleensä samalla kun nauraa. Tyylinsä kullakin. Nauruun voi muuten kuolla!
Yleisimmin tämä tapahtuu aina, kun olen väsynyt tai näen jotain hauskaa. Loppupeleissä kaikki, jotka ovat kuulleet kyseisen naurun, voivat todeta, ettei siihen edes vaadita mitään.
Tätä naurua voi myös verrata kuolemaan ja usein ihmiset ovat luulleet nähneensä tai kuulleensa kaiken, mutta nauruni muuttaa ilmeisesti käsityksen tästäkin asiasta.

5. Terveiset Armeijalle.
Tsemppii ja jaksamista kaikille tasapuolisesti ja muistakaa #seffyontietotuusjaelämä
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:06

Jouluvalojen valaistessa kasarmia on hyvä pitää komentajan tarkastus.

Mr.samurai kyllä pitää huolen, ettei Armeijassa nuuskata. Pitäkää tämä mielessä seuraavissa aamutoimissa!

Kuvat: Dexiller ja Jenna.mmm

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:06

Majuri cyperman

1. Esitelkää itsenne.
Olen Majuri cyperman ja toimin Pääesikunnan päällikkönä, eli olen myös pääesikunnan jäsen.

2. Liityitte Armeijaan heti perustamisen yhteydessä. Mikä sai teidät liittymään Armeijaan?
Jokainen varmasti ymmärtää, että on hienoa lähteä rakentamaan jotain uutta, mutta se ei toki ollut ainoa syy tähän. Olen vuosien varrella palvellut missä milloinkin ja haluan luoda asioita. Armeija oli sillä hetkellä paras vaihtoehto, että pääsin toteuttamaan itseäni. Kovalla työllä sain sotilaspoliisin hoitooni ja sen alku on omaa käsialaani. Sotilaspoliisi osastona on toki muuttunut, mutta saan olla ylpeä siitä, että olen luonut perustan minkä pohjalta on voitu kehittää. Kaiken tämän jälkeen tulee vasta, että millä kaartilla oltiin lähdössä rakentamaan. En todellakaan sano, että minulle olisi käynyt ihan "Jere03" komentajana, mutta komentajamme kenraali Gangsta16 ja muut alussa olleet henkilöt olivat vain plussaa.

3. Olette toimineet Armeijassa monessa virassa aina peruskurssikouluttajasta pääesikunnan päällikköön. Kuinka suurena näette Armeijan kehityksen kahden vuoden aikana?
Täytyy todellakin sanoa, että moni asia on muuttunut ja PK on hyvä esimerkki asiasta. Olin tosiaan Armeijan alussa PKssa mukana ja jotain pientä sielläkin kehittänyt. En todellakaan ole täysin perillä PKn tämän päivän hienouksista ja uskallan myöntää sen. Kehitys on ajanut ohitseni jo pitkän aikaa ja tästä syystä olen kiitollinen koko PKn henkilöstölle. Virkani laittaa minut tutkailemaan yleisesti osastojen tilannetta ja PKn pääasiat ovat toki tiedossani. Täysin sama on tilanne muissakin osastoissa, että kehitys ajaa ohitse ja olen todella tyytyväinen osaaviin yksiköiden päälliköihin. Tässä huomaa kuitenkin sen, että komentoketju on kehittynyt hienosti, koska pääesikunnan päällikkönä olen virkani puolesta "kiinnostunut" yksiköiden toiminnasta ja tässä kohtaa yksiköiden päälliköt antavat minulle kaiken tarvittavan tiedon toiminnastaan. Tämä on se suurin kehitys, koska harvoilla Armeijoilla on näin toimivaa komentoketjua.

Haluan tässä kohtaa sanoa kaikille, jotka haaveilevat suuristä viroista ja siitä hienosta esimiesasemasta. Valta tuo suuren vastuun ja se on todellakin totta meidän Armeijassa.

4. Teidät mainittaessa Armeijan henkilöstölle tulee mieleen hienot vitsinne. Keksisittekö tähän tilanteeseen sopivan vitsin?
Olen lähinnä tilannekomiikan ihmisiä ja siksi tämä ei ole oikea paikka tai aika sille. Pidetään vuosikirja asiallisena ja ollaan nyt laukomatta mitään.

5. Terveiset Armeijalle kaksivuotispäivän kunniaksi?
Haluan vain sanoa, että me loimme tämän yhdessä ja luokaamme jatkoa tälle hienolle tarinalle huomennakin. Kiitos, Armeija! (Vai olisiko pitänyt huutaa vain "Lepo!" ? ;) )
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:07

Jouluaaton aamuna jouluista tunnelmaa Armeijan päämajassa.

Talvisella esteradalla selvästi lähdössä käyntiin kovemman luokan kilpailu.

Uusi vuosi lähtenyt käyntiin hyvällä vahvuudella tarkastuksessa!

Kuvat: Dexiller ja Jenna.mmm

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:07

Jääkäri !.weera.!

Jääkäri !.weera.!, 15-vuotias tyttö Pohjois-Pohjanmaalta. Minulla on iso perhe sekä kissa. En harrasta mitään urheilua, mutta valokuvaaminen on ihan kivaa!

2. Armeija on nyt 2-vuotias. Mitä ajatuksia tämä herättää?
- En oikeen osaa sano! Ehkä 'rauhallisuutta', näkee mihin asti Armeija on päässyt vaikka mukana on ollut alamäkiäkin, mutta tietenkin myös paljon ylämäkiä! Sekä myös jännittyneisyyttä, sillä odottaa sitä mitä tulevaisuus tuo Armeijalle mukanansa!

3. Olette suhteellisen uusi jäsen Armeijassa. Mikä sai teidät liittymään?
- Olen ennen ollut hetken Armeijassa, joten ajattelin, että voisin vielä jatkaa Armeijassa, sillä ei oikein ollut mitään kiinnostusta liittyä mihinkään muuhun armeijaan. Armeija oli minulle tuttu paikka, vaikka miehistöä oli muuttunut ja esimiehiä tullut uusia, mutta periaate pysynyt samana! :-)

4. Olette tuttu näky punainen baretti päässä. Mistä tällainen päivystysinnokkuus sai alkunsa?
- Kun ylenin Jääkäriksi halusin jotenkin nostattaa aktiivisuuttani helpolla sekä hauskalla tavalla! Ja myös siitä, että se on oikeestaan tosi mukavaa hommaa! :-)

5. Terveiset Armeijalle.
- Ei kait mulla muutakun, että jatkakaa samaan malliin!
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:08

Kauhistuttava värväysviisikko tällä kertaa Armeijalla värväämässä. Onneksi päivystäjä on opastamassa värvääjiä.

Myöhemmin samana päivänä. Ilmeisesti värvääjät onnistuivat jossain ja miehistöllä riitti tekemistä illalla alokkaiden parissa!

Mustien määrä Armeijassa on nousussa eikä nousulle näy loppua.

Kuvat: Vanerisaha, Scattis ja Mickyy.90

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:08

Alikersantti Sjomin

1. Esitelkää itsenne.
Olen Sjomin, toimin tällä hetkellä sotilaspoliisialiupseerina Armeijassa. Sotilasarvoltani olen Alikersantti. Ennen Armeijaa palvelin muun muassa Stolbergin Legioonassa Luutnanttina ja Liittoarmeijassa Alikersanttina.

2. Armeija on nyt 2-vuotias. Millaisia mietteitä tämä herättää?
Aikoinaan kun Armeija perustettiin, totesin etten liity, koska mielestäni silloin ei ollut mahdollisuuksia luoda menestyvää suurarmeijaa silloisten suurarmeijoiden rinnalle. Yritimme sitä Legioonan kanssa puolen vuoden ajan mutta epäonnistuimme.

Mielipiteeni on nyt todistettu vääräksi ja Armeija on päässyt kunnioitettavaan merkkipaaluun. En näe mitään esteitä sille, etteikö kahden vuoden päästä vietettäisi 4-vuotisjuhlia.

3. Mikä on Armeijan menestyksen salaisuus? Miksi Armeija on nyt, vielä kahden vuoden jälkeen voimissaan?
Hankala sanoa mitään yksittäistä syytä mutta varmasti hyvällä tuurilla, oikealla johtamisella, kärsivällisyydellä ja ennen kaikkea uskolla on ollut valtavat merkitykset.

4. McDonald's vai Hesburger? Miksi?
Mäkkäri. Siellä tuli vietettyä paljon aikaa yläasteiässä kavereiden kanssa, ja muutenkin paljon viihtyisämpi mesta. Euron juusto on myös kova...

5. Terveiset Armeijalle.
Mitäs tässä. Jatketaan yhteistä työtä Armeijan eteen, sillä jokaisella on jokin rooli, jolla on merkitystä.
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:08

Esimiehet näyttävät mallia sulkeisista muodostamalla avosametit.

Armeijalla loistavaa vahvuutta viimeisissä kuvissa. Eikä kumpikaan kuva ole edes sunnuntailta!

Kuvat: Vanerisaha, Gangsta16 ja Mr.samurai

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron