Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 16:19

Korpraali gelis

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Jees, elikkä olen Korpraali gelis, toimin tällä hetkellä 3. ryhmänvarajohtajani, sekä olen PK-kouluttaja.
Liityin Armeijaan ihan tuossa vuoden alussa, en tarkalleen päivää muista, ettei olisi ollut 01.01.2015.

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Tosiaan, kotiuduin IRL-intistä 18.02.2014, siinä sitten olin työttömänä ja täysin vailla tekemistä. Taisin pienessä krapulassa saada pienen suonenvedon ja päätin tulla kurkkaamaan mitä habboon kuuluu.

Ensimmäiseksi tänne tultuani huomasin kaverilistalla monia vanhoja kavereita, entisiltä armeija ajoiltani.
Sitten jostain syystä rupesin juttelemaan Johnny-China nimisen henkilön kanssa ja hän oikeastaan "käski" minut liittymään. Noh, tulin Armeijan päämajaan ja siinä hetken katselin touhuja, näin paljon tuttuja naamoja, mm. Jalosorsa joka oli ollut minulle Sotilasakatemiassa todella läheinen esimies, istui jälleen kerran samettisohvalla, tällä kertaa Armeijassa. Toki oli myös paljon muita vanhoja tuttuja, näistä muutamia: Korpraali m.i.., Jääkäri Rasavilli420, Ylikersantti Johnny-China ja niin edelleen. Siinä sitten tarpeeksi kauan istuskeltuani JC taisi huutaa että kamat niskaan ja tiedot kuntoon, no mikäs siinä, vormu päälle ja ne tiedot kuntoon. Taisi myös itse JC kouluttaa minut. Siinä sitä sitten taas oltiin, ja ollaan edelleen, ja toivottavasti tullaan vielä pitkään olemaan!

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Mieleenpainuvia hetkiä sekä uran kohokohtia on nyt jo useampia, kun olen Armeijassa ollut. Tietenkin ryhmänjohtajan virka joka napsahti muistaakseni jo toisessa tarkastuksessani, oli oikein mieleinen yllätys. Myöskin KK-kutsu ja sen läpäiseminen, oli todella hienoa, siinä vaiheessa myös usko itseen sai jonkunlaisen kasvun. Rupesi tuntumaan taas kivalta ja mielekkäältä tämä homma, sekä myös siltä että on mahdollista vielä viimeisen kerran saavuttaa Armeijassa jotain. Unohtamatta tietenkään kaikkia mukavia sotilaskoti-iltoja, kun on saanut nauraa oikein kunnolla mm. Stolbergin jutuille, ja muutenkin kaikkia mukavia jutustelu hetkiä kaikkien kanssa!

Tavoitteesi Armeijassa?
- No tavoitteenani oli kun liityin, että mahdollisimman nopeasti rupeaisi ruusukkeita tulemaan ja sitä KK-kutsuakin jonkunverran tuli himottua. Tällä hetkellä pyrin olemaan mahdollisimman aktiivinen, ja odotan että mahdollisesti joskus olisin pystynyt palvelemaan Armeijaa niin hyvin, että palvelusmitali rintaan tulisi. Ja kyllä varovaisesti uskaltaa AUKista myös unelmoida. Toivottavasti unelmat käy toteen, kun tarpeeksi jaksaa tehdä töitä ja olla aktiivinen.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Armeija on loistava, ihana, mahtava ja parhaista parhain habboarmeija tällä hetkellä, tietysti. Aktiivisuus on huikeaa, kun vertaa muihin tällä hetkellä toimiviin armyihin. Esimiehistö on kova, siellä on kokemusta, tietoa, taitoa, lisää kokemusta ja niin edelleen. Erittäin osaavan porukan suojissa saa itseään kehittää ja nousta uralla, kiitos siitä! Toimintaa on myös riittämiin, oikeastaan toisinaan vähän liikaakin, ja se rupeaa puskemaan korvistakin ulos, mutta eipähän joudu tyhjänpanttina koskaan värvissä istumaan. Miehistö on todella hyvää tasoa, on paljon aktiivisia, osaavia sekä myöskin kokeneitä henkilöitä kenen kanssa saa viettää aikaa, iso kiitos teille.

Terveiset Armeijalle?
- Kiitos jo kaikesta mitä oon saanut teidän kanssa tähän mennessä kokea, ja vielä isompi kiitos siitä, mitä saan vielä näin hienossa jengissä tulla urani aikana kokemaan! Kaikki olisi helppo puristaa yhteen sanaan ja niin teenkin, nyt on tullut jaariteltua tarpeeksi. KIITOS!
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 16:28

Uutta vuotta juhlittiin yhdessä Suomen Armeijan kanssa. SAn suunnitteluryhmä ja meidän Armeijatoimikunta tekivät yhteistyössä hienot juhlat, joissa riitti tekemistä. Tuolikisoja, tietovisoja, puheita sekä tietysti baari. Comin jatkot eivät kestäneet päivänvaloa.
"Harvinaisuuksien kaarti" sai jatkoa kun Prikaatikenraali vanh siirtyi Armeijaan aktiivipalvelukseen vuodenvaihteen kunniaksi. Vanh saatiin jopa komentajan suostuttelemana osallistumaan toimintaan.
Kuvat: Niizku, Johnny-China, Dexiller
Liitteet
1v21.png
1v21.png (172.18 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v22.png
1v22.png (113.26 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v23.png
1v23.png (155.82 KiB) Katsottu 2360 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 16:29

Alikersantti KinGiSorSa

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Alikersantti KinGiSorSa toimin 3.RJ:nä liityin 30.5.2014

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- En ajatellut ensin, että liittyisin armeijaan koska tulin "pelleilemään" ensin haboon. Sitten liityin armeijaan ja yhtäkkiä se alkoi kiinnostaa paljon. Tähän asti ollaan päästy enkä ikinä olisi ajatellut, että joskus istun samettisohvilla.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Varmaan kun pääsin aukin läpi

Tavoitteesi Armeijassa?
- Päästä mahdollisimman pitkälle uralla ja olla ensimmäisen vuoden juhlissa mukana.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Aktiivinen ja osaavia henkilöitä löytyy.

Terveiset Armeijalle?
Terveiset armeijalle kingiltä
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 16:36

Tammikuussa Armeijan vahvuus kasvoi kasvomistaan. Alokkaita tulvi perinteiseen malliin sisään sekä ovista että ikkunoista.
Vahvuus kasvoi jopa niin paljon, että aliupseeristolle jouduttii kerran pitämään oma tarkastus tupakasamilla, jotta miehistö ja komentaja olisivat mahtuneet kasarmille.
Toimintaa pidettiin todella ahkerasti ja taisi eräs jääkäri osallistua parhaillaan toimintaan jopa 50 kertaa viikon aikana.
Kuvat: John-Johnsson, Johnny-China, Mallustar
Liitteet
1v24.gif
1v24.gif (159.99 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v25.png
1v25.png (2.19 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v26.png
1v26.png (27.91 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v27.png
1v27.png (235.7 KiB) Katsottu 2360 kertaa
1v28.png
1v28.png (157.61 KiB) Katsottu 2360 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 16:37

Kersantti Monipotti

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Olen kersantti monipotti. Varsinaista liittymispäivää ei ole tiedossa, mutta jääkäriksi ylenin 13.7.2014. Virkoja minulla ei ole montaa ollut. Ensimmäinen virkani oli 1.RvJ, sitten KH-Apukouluttaja ja nykyään esimiehenä olen toiminut koulutusaliupseerina.

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Oli kesä, ja satuin olemaan mökillä. Muistaakseni oli sadepäivä, ja päätin läppärillä mennä pitkästä aikaan habboon. Huomasin huonelistan kärjessä Armeijan ja päätin ihan ''läpällä'' tulla liittymään. Jostain syystä tämä touhu alkoikin kiinnostaa ja vähitellen tästä kehittyi loistava yksi tapa viettää aikaa tietokoneella.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Ehdottomasti alikersantiksi yleneminen! Et voi edes kuvitella kuinka paljon minua jännitti...

Tavoitteesi Armeijassa?
- Varsinaisia tavoitteita minulla ei ole. Eiköhän se ole se perus, että olen mukana touhussa maailman tappiin saakka!

Yleinen mielipide armeijasta?
- Mielestäni Armeija on ehdottomasti paras habboarmeija tällä hetkellä. Loistavat esimiehet, sekä iso, osaava ja aktiivinen miehistö.

Terveiset Armeijalle?
- Painetaan samaan malliin tulevakin vuosi, miksei jopa vielä paremmin!
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 16:45

Jopa Armeijan ylempi johto innostui päivystämään helmikuun alussa. Uskomatonta mutta totta.
Aivot heitettiin todellakin narikkaan aina välillä. Mutta hauskanpito keventää tunnelmaa jotta jaksaa taas seuraavana aamuna juoksennella sulkeisissa pitkin kasarmia. Naurun tasapaino on hyvä pitää yllä.
Armeijan motto "Rautakanki" on saanut useaan otteeseen uuden version: "#ylivoimaa". Tämä näkyy etenkin ennen tarkastusta.
Sulkeissa häröpalloilu on tuttua näkyä useammiten Peruskurssin puolella, mutta kyllä kokeneemmatkin osaavat kyseisen jalon taidon!
Kuvat: Drusi, Mallustar, Dexiller, monipotti
Liitteet
1v29.png
1v29.png (117.18 KiB) Katsottu 2359 kertaa
1v30.png
1v30.png (111.99 KiB) Katsottu 2359 kertaa
1v31.png
1v31.png (123.92 KiB) Katsottu 2359 kertaa
1v32.png
1v32.png (135.01 KiB) Katsottu 2359 kertaa
1v33.png
1v33.png (16.89 KiB) Katsottu 2359 kertaa
1v34.png
1v34.png (11.38 KiB) Katsottu 2359 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 16:46

Korpraali Mc-Gyver

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Morjesta kaikille, Olen Korpraali Mc-Gyver liityin 23.9 Olen aktiivinen nuori mies helsingin seudulta ja puhelias persoona. Minuun on helppo tutustua, jos sitä et ole vielä tehnyt niin tervetuloa tutustumaan.

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Pari vuotta olin pitänyt habbosta taukoa ja päätin että tulen käymään, listaykkösenä oli Armeija, päätin tulla kokeilemaan onko vanhat taidot tallessa ja yhtäkkiä olinkin jo Jääkäri X ruusukkeilla. Aika on mennyt erittäin nopeasti ja viihtynyt olen erittäin hyvin.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Mieleenpainuvinta oli 6kk juhlat ja KK-Kutsu.

Tavoitteesi Armeijassa?
- AUK ois suurin tavote tähän 2kk sisään. Toivottavasti se tulee onnistumaan.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Paras armeija koskaan, toimintaa paljon ja muutenkin erittäin mukavaa sakkia.

Terveiset Armeijalle?

- Iso kiitos kaikille!
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 16:52

Ystävänpäivänä 14.2. iltaa vietettiin Armeijatoimikunnan rakentamassa sotilaskodissa. Mukana menossa taistelulaiva.
Armeijan suuren vahvuuden vuoksi tarkastusta valmistellessa meinaa tulla aina välillä kiire.
Upseerioppilas (nyk. -kokelas) Mr.Samurain sulkeiset saivat uusia käänteitä kahden osaston kilpaillessa keskenään.
Kuvat: Coltaire, Annika.P.P, Dexiller
Liitteet
1v35.png
1v35.png (33.07 KiB) Katsottu 2358 kertaa
1v36.png
1v36.png (238.5 KiB) Katsottu 2358 kertaa
1v37.png
1v37.png (19.92 KiB) Katsottu 2358 kertaa
1v38.png
1v38.png (133.63 KiB) Katsottu 2358 kertaa
1v39.png
1v39.png (122.45 KiB) Katsottu 2358 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Jiral » 28.03.2015 16:54

Korpraali Koimea

Kerro itsestäsi (Nimi, Arvo, virat,liittymispäivä)
- Koimea, Korpraali, KH-Apukouluttaja, 29.11

Miksi päätit liittyä Armeijaan?
- Habboon eksyin pitkän tauon jälkeen ja tuli kokeiltua liittymistä, jonka jälkeen täällä ollaan vieläki, eikä täältä malta olla pois.

Mieleenpainuvin hetki armeijassa/ Urasi kohokohta?
- Ei niitä muista kun on niin monia, mutta mainitaan nyt edes Sotku illat.

Tavoitteesi Armeijassa?
- Henkilökohtainen tavoite olisi päästä AUK aikanaan, mutta ennen kaikkea hoitaa hommat ja edistää Armeijaa.

Yleinen mielipide armeijasta?
- Aktiivista, sitoutunutta, osaavaa ja mukavaa porukkaa, vaikka kova kurikin löytyy.

Terveiset Armeijalle?
Oppikaa virheistä ja kasvakaa paremmiksi.
Kapteeni Jiral

Spoiler: +
Kuva
Avatar
Jiral
Pääesikunta
 
Viestit: 2975
Liittynyt: 02.07.2014 12:21
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Esikuntapäällikkö
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.Lk & 2.Lk,
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan ensimmäinen vuosi

ViestiKirjoittaja Mallustar » 28.03.2015 16:59

Maaliskuussa kevätaurinko alkoi häiritsemään ahkeria taistelijoitamme ja talvilomat rokottivat hieman kävijämäärää. Silti illalla jaksetaan panostaa toimintaan isommalla porukalla.
Tarkastuksen jälkeen alkaa perinteinen pikasprintti eli kilpailu siitä kuka ehtii ensimmäisenä päämajaan. Ready, set, GO!
Toiminnassa kokeillaan esimiesten toimesta mitä erikoisempia muotoja. Taistelukuutiota odotellessa.
Kuvat: Gangsta16, Coltaire, Endiro
Liitteet
1v40.png
1v40.png (179.02 KiB) Katsottu 2351 kertaa
1v41.png
1v41.png (183.5 KiB) Katsottu 2351 kertaa
1v42.gif
1v42.gif (1.11 MiB) Katsottu 2351 kertaa
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron