Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:42

Kersantti Darth-Psycho

Esittele itsesi.
Olen Kersantti Darth-Psycho, liityin viime vuoden heinäkuun puolen välin paikkeilla. Virkoina mm. SPOL, PK/VK, sotilaspoliisialiupseeri (sotilaspoliisikouluttaja). En edes muista ensimmäisen armeijan nimeä, johon liityin, joten pikakelataan VP:n, YJ:n, SA:n (Suomen & Saksan) ja muiden yli suoraan aikaan intin jälkeen. Asevoimissa yliluutnantiksi asti ja loppuvaiheessa toimin salaa suoraan Edwardin komennuksessa. LA:ta autoin suunnittelemaan, mutta liiallisten kompromissien ja epäreilun arvojaon vuoksi en liittynyt alkuun. Sen jälkeen Stolbergin aseenkantajana armeijasta toiseen, kunnes elämä vei voiton.

Miksi liityit Armeijaan?
Huomasin kesällä omistavani aikaa yksin, enkä tiennyt mitä sillä tehdä, joten löysin itseni nopeasti Habbosta. Vanhana armeijajermuna tie vei eri armeijoiden värveihin, joista Armeijan päämajassa Stolberg käski laittamaan vormun niskaan - ja tässä lopputulos.

Voin tietysti kaunistella asiaa ja kertoa, kuinka Armeijan uniikit toimintatavat alkuun kiehtoivat, enkä kokenut SA:n, LA:n tai MV:n ympäristöä omakseni.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Stolberg lähti, minä en, joten voidaan sanoa olevani positiivisesti kiintynyt Armeijaan. Erityisesti ideologia vanhojen, juurtuneiden käytäntöjen rikkomisesta ja "thinking outside the box" -mentaliteetti kiehtovat. Kenraalimme sanonta "tämä ei ole minun, vaan meidän Armeijamme" kuvastaa mielestäni parhaiten sen toimivinta ominaisuutta: jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa siihen, mihin suuntaan Armeija jatkaa. Kyse on lähinnä siitä, että uskaltaa avata suunsa ja perustella näkemyksensä. En tiedä aiheuttaako läsnäoloni vai iän myötä kertynyt kokemus sen, mutta yleisesti ottaen ilmapiiri on koko Armeijassa mielestäni varsin hyvällä tasolla ja tekee palvelemisesta mukavampaa.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Vaikea sanoa. Kai joku Saksan reissun aikainen känni-ilta sotilaskodin ja .comin puolella. Miehistöstä nousee silloin tällöin joku esiin hyvin nasevalla ja hauskalla onelinerilla.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Oudolta. Aika on mennyt nopeasti. Kai se kertoo, että hauskaa on ollut.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Kyllä kiitokset pitää jakaa tasapuolisesti. Esimiehille pyyteettömästä työstä, jolla Armeijan struktuuri on rakennettu ja ylläpidetty ja erityisesti miehistölle, jonka pyyteetön työ on antanut tarkoituksen koko Armeijalle.

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.. Tai siis, pilke silmäkulmaan, uus räkä poskeen ja tsemiä kaikille!11
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:48

Toukokuun loppupuoliskolla Armeijan peruskurssi hyrräsi kovaan tahtiin ja uusia jääkäreitä valmistui kovaa tahtia.

Uhkaus, kiristys, lahjonta....
Kuvat: Annika.P.P, Daniel-h

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:51

Korpraali Jenna.mmm

Esittele itsesi.
Olen Korpraali Jenna.mmm, Sotilaspoliisi. Liityin Armeijaan 26.02.2015. Ylenin jääkäriksi 01.03.2015, sekä sain SPOL-k -viran 14.06.2015. Varsinaiseksi Sotilaspoliisiksi pääsin 25.06.2015. 02.08.2015 ylenin korpraaliksi.

Miksi liityit Armeijaan?
Liityin aikoinaan armeijaan alettuani pelamaan habboa taas aktiivisesti monen vuoden jälkeen. Ensiksi istuskelin vain armeijan aulassa, siten liityin kokeilemaan, ja tänne jäin, sillä sain täältä ystäviä ja täällä oltiin niin mukavia kaikille.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeija on tosi ihana paikka, täältä saa hyviä kavereita ja hyvää juttuseuraa ja koskaan ei voi olla tylsää, kun voi pitää toimintoja ym.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Hauskin juttu mitä on tapahtunut taitaa olla se kun morttina olin ihan pihalla Armeijan säännöistä/tavoista ym, niin menin miten menin esim ''Istuskelin päivystäjän tuolilla, juoksin telen eteen jo ennen käskyä yms.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Huhhuh onpas tosi paljon, ja kiitos kuuluu kaikille liittyjille tietenkin! Ja niille jotka ovat Armeijaa luoneet!

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
- -Grend-, ensimmäinen ryhmänvalvoja, otti minut hyvin vastaan, ollut positiivinen ja auttanut kaikessa mitä tullut vastaan !
- Johnny-China, ensimmäinen jonka tunsin armeijassa ja joka on ollut huippu seuraa !
- Coltaire, auttanut minua tosi paljon, josta olen kiitollinen !

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Kiitos kaikille näistä päivistä, olette olleet ihania kaikki :)
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:51

Kesäkuu korkataan Armeijan virkistysillalla! Virkistysillan suunnittelusta vastasivat Mallustar (nyk. Ylivääpeli) sekä Jalosorsa (nyk. Vänrikki)

Esimiehen tervehtimistä opetellaan jo pienestä pitäen!

Tämän lisäksi erilaisia "hauskoja" nimityksiä Armeijan sisällä tapahtuu usein..
Kuvat: Jalosorsa, Gangsta16, vanh

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:52

Kersantti Vara-Z

Esittele itsesi.
Olen Kersantti Vara-Z. Liityin Armeijan palvelukseen loppusyksystä 2014. Tällöin Armeijan ensimmäiset puolivuotisjuhlat olivat jo päättyneet ja joulunodotus oli kovaa vauhtia käynnissä.

Olen palvellut komppaniassa kohtalaisen vähän, sillä ensimmäisen kerran siirryin koulutusosastoon jo 6.12.2014. Armeijaan tullessani olin täysin osaamaton alokas. Kaikki oli uutta istumajärjestyksestä lähtien. Ensimmäinen virkani oli 8. ryhmän varajohtaja, jonka silloisena ryhmänjohtajana toimi korpraali Vinkalo.

Siirryin kuitenkin reserviin tamikuun alkupuolella henkilökohtaisten kiireiden vuoksi. Muutaman kuukauden "lomailun" jälkeen palasin jälleen Armeijaan aktiivipalvelukseen ja sain haalittua itselleni ryhmänvarajohtajan viran. Tästäkin pestistä minut siirrettiin takaisin koulutusosastoon KH-apukouluttajaksi. Muutaman listavirheen seurauksena päädyin AUKkiin ja tällä hetkellä toimin Armeijassa koulutusaliupseerina.

Miksi liityit Armeijaan?
Liityin Armeijaan yhtenä synkkänä loppusyksyisenä iltana. Tarkoituksenani oli oikeastaan vain viipyä Armeijassa yhden perjantai-illan verran. Armeijan positiivinen ilmapiiri ja henkilöstö kuitenkin yllätti minut täysin ja päädyin jäämään Armeijan palvelukseen hieman oletettua pidemmäksi ajaksi.

Tiivistettynä: Liityin Armeijaan hetken mielijohteesta.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeija on yksi tämänhetken suurimmista Habboarmeijoista, jonka valttikortteja ovat jatkuva pyrkimys kehittyä ja positiivinen ilmapiiri.

Armeijassa parasta on sen hyvä ilmapiiri. Jokainen yksittäinen taistelija luo osaltaan Armeijan omaa ilmapiiriä. Hyvä ilmapiiri on tämän Armeijan vankka tukijalka. Ilman sitä emme juhlisi nyt 1,5-vuotissyntymäpäiviä.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Ensimmäisenä minulla tulee tässä kohtaa mieleen eräs metsäharjoitus. Viholliset lähestyivät puolustajien asemia etelästä, mutta olivat kuitenkin vielä kohtalaisen kaukana puolustusasemista. Ryhmänjohtaja sai ryhmänsä siististi sijoitettua puolustusasemiin vastaanottamaan hyökkääviä vihollisia. Hiljaisuuden kuitenkin rikkoi eräs taistelija, joka vahingossa laukaisi oman aseensa ja kruunasi vahingon vielä "oho"-kommentilla. Kuvaajana päätin tästä vahingosta kuitenkin rokottaa ja kyseinen taistelija haavoittui vihollistarkka-ampujan luodista, joka paikansi taistelijan laukauksen perusteella.

Tapahtuma ei ehkä näin kerrottuna kuulosta kovinkaan hauskalta. Tapaukses on kuitenkin jäänyt mieleeni positiivisena muistona Armeijasta.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Olen kohta ollut mukana Armeijan toiminnassa vuoden ajan. Olen pyrkinyt omilla toimillani muovaamaan Armeijasta tänä aikana miellyttävää paikkaa kaikille. Tuntuu hyvältä huomata, että on ollut mukana luomassa jotakin pitkäkestoista ja nähdä panostukseni vaikutus Armeijaan.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluaisin kiittää seuraavia henkilöitä:
- Dexiller ja Johnny-China. Tämä kaksikko aikanaan minut ensimmäisen kerran nappasi koulutushenkilöstöön.
- Jiral. Opetti koulutusaliupseerin tehtävät ja otti minut mukaan koulutushenkilöstöön reservireissun jälkeen.
- Jalosorsa.

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Jatkakaa samaan malliin niin pääsette pitkälle.
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:54

Joskus Armeijan tutut ja turvalliset koulutusmuodot tuovat stressiä, eikä puhelin välttämättä kestä seinää. (ellei kyseessä ole nokia 3310..)

Lisäksi tarkastukseen siirtyminen voi joskus tuottaa hankaluuksia ja hauskoja matopelejä.

Tiesittehän myös, että kokousten ei aina tarvitse olla kokoushuoneella?
Kuvat: Seffy, daniel-h, Dexiller

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:56

Jääkäri deelia_

Esittele itsesi.
Olen Jääkäri deelia_ , liityin muistaakseni 21.6.2015. Virkana minulla on ollut ainoastaan 6.Rvj:n virka. Jääkäriksi pääsin 24.6.2015, Rvj:n viran sain 27.7.2015, Korpraalikoulutus alkoi 16.8.2015, Rvj:n virasta erosin 24.8.2015, Korpraalikoulutukseni keskeytettiin tämän jälkeen.

Miksi liityit Armeijaan?
Liityin Armeijaan koska halusin tietää millaista on olla nykyään habbo armeijoissa ja minkälaista porukkaa täällä liikkuu nykyään, alunperinhän minun piti vain tulla katsomaan vähäksi aikaa että minkälaista on olla nykyään armeijassa habossa, mutta tähän sitä sitten jäätiin.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeijan on kiva paikka, PK:t toimivat hyvin ja yleensäkin kaikki toiminnat.
Mukavan paikan Armeijasta tekee ehdottomasti kaikki ihmiset.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Sitä hauskinta tapausta minulla ei vielä ole mutta jos mukavinkin tapahtuma lasketaan niin ehdottomasti Korpraalikoulutukseen pääsy, koska olin odottanut sitä niin kauan.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Tosi mukavaa kun Armeijat vielä nykyäänkin pysyvät habossa pystyssä pidempään kuin sen pari kuukautta. Itsellänihän ei ole vielä kokemusta armeijasta kuin sen muutaman kuukauden. Toivottavasti tämä Armeija pysyy pystyssä vielä pitkään. :)

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
- Haluan kiittää 6. ryhmänjohtajaa m.i..:tä sekä kaikkia esimiehiä, siitä että Armeija on pysynyt näinkin kauan pystyssä sekä siitä että olen itsekkin pysynyt mukana Armeijan toiminnassa :)

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
-
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 21:58

Heinäkuu aloitettiin ryminällä.

Ilon hetkiä koettiin kun tilipussiin kolahti kuukauden palkka..
Kuvat: Gangsta16, daniel-h

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 21:59

Kersantti vara=0topi=

Esittele itsesi.
Moiksu, oon kersantti vara=0topi=, liityin Armeijaan elokuun loppupuolella 2014. Virkoina minulla on Armeijassa ollut Ryhmän varajohtaja, Joukkueen varajohtaja sekä Joukkueenjohtaja. Ennen Armeijaan liittymistä olin ollut sekä Merivoimissa että Asevoimissa. Armeijassa pääsin ensinmäistä kertaa AUK:iin ja lopulta esimieheksi.

Miksi liityit Armeijaan?
Olin parina päivänä kiertelemässä habbossa ja lopulta löysin tieni Armeijan päämajaan. Emmin liittymistä muutaman päivän ja lopulta nykyinen Luutnanti Mr.samurai sai puhuttua minut liittymään Armeijaan. En ole kyllä katunut hetkeäkään Armeijaan liittymistäni.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Mielestäni Armeija on habbon eliittiä armeijapiireissä. Armeijan yhteishenki ja yleinen tunnelma ovat syy siihen, että Armeija on kuin koti. Haluaisin nostaa esille myös sen, että Armeijassa annetaan jokaiselle mahdollisuus näyttää kykynsä ja päästä loistamaan.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Jos pitää sanoa yksittäinen hauska tapaus, niin mieleeni tulevat vain HarriSun ja suihkupeeloilut. Yleisesti hauskinta on kuitenki ollut Mizhen (Decing) ja minun itseni keksimät vitsit, jotka tuovat arkeen lämpöä ja valoa niinkuin tulen liekki.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Hienolta, Armeijassa on tapahtunut paljon ihmeellisiä asioita ja olen onnellinen, että olen päässyt olemaan osa Armeijan elämää reilun vuoden ajan. Odotan innolla tulevaisuutta, mitä uutta Armeijassa keksitäänkään.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Erityisesti haluaisin kiittää hyvää ystävääni Decingiä aka Mizheä. Ollaan Mizhen kanssa yhdessä värvätty, peeloiltu ja heitetty "mahtavaa" läppää Armeijassa ollessamme. Maininnat myös Daniel-h:lle sekä Greatmannille, ootte peeloja.

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Tsemii kaikille! Muistakaa kaikki, värvääminen voittaa kaiken muun!
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 22:02

Välillä myös Armeijan kenraalikunnan tulee näyttää alaisilleen esimerkkiä.

Melkein-Aina-Yhtä-Epäaktiivinen Ylikersantti Huya muisti myös toivottaa osastolle hyvää alkavaa keskiviikkoa päivystämällä myöhään tiistai-iltana!

Heinäkuu muistettiin päättää kunnialla.
Kuvat: daniel-h, Huya, Dexiller


Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron