Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:04

Korpraali daniel-h

Esittele itsesi.
Moro! Olen korpraali daniel-h, ja liityin ekaa kertaa Armeijaan 19.1.2015, jolloin minut koulutti korpraali vara=0topi= (nyk. Kersantti). En ottanut Armeijaa tosissaan, pelleilin ja minut erotettiin. Liityin kuitenkin uudelleen 24.1.2015, jolloin minut koulutti aliupseerioppilas KinGiSorSa (nyk. Ylikersantti). Toimin 2. Ryhmänjohtajana, sekä 1. joukkueen varajohtajana. Urani lähti liikkeelle aika heikosti. Alussa oli todella paljon epäaktiivisuutta, eikä minulla ollut motivaatiota Armeijaa kohti. Ryhdistäydyin ja aloin olemaan aktiivinen, siitä se sitten lähti..

Miksi liityit Armeijaan?
En koskaan uskonut että olisin Habbo Armeijassa, koska nämä Armeijat olivat naurettavia ulkoa nähden, enkä koskaan saanut käsitystä miksi tälläisiä edes on. Pari kaveria oli liittynyt Armeijaan, ja mietin että voisin liittyä ja mennä sameille istumaan, en muista mitä tyhmää tein, siksi minut erotettiinkin. Eniten halusin kokea Armeijan Habossa, osallistua keskusteluihin, ja viettää aikaa siellä.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeijaan on hauska tulla päivittäin, koska siellä ihmiset ovat aina positiivisella päällä. Vitsejä kuulee paljon ja hyvä ilmapiiri Armeijassa. Kannustavat ihmiset tekee Armeijasta minulle toisen kodin. Aina kun tulen päämajaan ihmiset tervehtivät ja vaihtavat kuulumisia, se tekee Armeijasta lämpimän paikan olla.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
En oikeastaan muista mikä oli hauskin tapaus, koska niitä on ollut monta. Topoo on kiva ärsyttää, sanon sille aina: "Käskit mut laittaa alokaskoulutuksen jälkeen baretin päähän, siks mut erotettiin."

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Muistan kun Armeija oli vielä pieni yhteisö, tulin aina välillä trollaamaan aulaan. Kaduttaa vähän jälkeenpäin etten liittynyt alkuajoilta, kun minulla oli mahdollisuus siihen. Olen kuitenkin edennyt urallani kohtalaisen nopeasti, ja olen tyytyväinen nykyiseen asemaani.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluan kiittää seuraavia hahmoja: Greatmann, Coltaire, vara=0topi=, Decing, Jalosorsa, Mallustar, Mickyy.90, Jiral, m.i.., Bairstow, -Grend-, Katis, Gangsta16, Johnny-China, Snotty. ja monia, Kiitos. :P

Ilman näiden mahtavien henkilöiden apua ja päivittäisistä tukea en olisi tässä nyt. Kiitokset heille koko sydämeni pohjalta, toivottavasi heidän ura jatkuu parhaalla mahdollisella tavalla!

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Pitäkää hyvä ilmapiiri yllä ja olkaa positiivisia niin pääsette tavoitteisiinne nopeammin kuin luulette ;) Onnea Armeijalle!
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 22:05

Välillä käskyttäminen on hankalaa myös vanhemmalle tekijälle.

Kenraali Gangsta16 opetti nohevalle porukalle siistiä siirtymisestä avomuotojen ja perusmuotojen välille. Mutta kukahan opettaisi hänelle katsomaan käyttäjien profiileja..?

Vänrikki Jiral näytti esimerkkiä päämajassa päivystämällä!
Kuvat: Dank-kappa, Dexiller, Mysse

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:06

Korpraali :.pussinen.:

Esittele itsesi.
Oon korpraali :.pussinen.:, joillekkin tuttu myös nimellä laginen, säkkinen, kassinen.. Armeijaan liityin ensimmäisen kerran kesällä 2014, mutta montaa päivää en silloin Armeijassa viihtynyt, enkä ylentynyt jääkäriksi. Liityin Armeijaan uudestaan helmikuussa 2015, ja jääkäriksi ylennyin 15.2. Pari hassua viikkoa ylentymisen jälkeen minulle tuli ensimmäinen virka, 4.RvJ, jota en silloin edes pystynyt kuvittelemaan itselleni. Huhtikuussa tuli Armeijatoimikuntaan uusien jäsenten hakemista, ja päätin kokeilla onneani hakemalla kyseistä virkaa. Kyseinen virka osui silloin kohdalleni. Pian pääsin KK ja ylenin korpraaliksi. Kesäkuun lopussa sain 3.RJ viran, jota olin kauhulla pelännyt, milloin RJ-virka osuu kohdalle.

Miksi liityit Armeijaan?
Erehdyin käymään Habbossa ja seikkailin eri huoneisessa, päätin liittyä. Alkuperäinen suunnitelma oli olla trolli ja saada potkut, mutta sitten tuli RvJ-virka, ATK, KK, tutustuin Seffyyn, RJ-virka ja sille tielle sitten on jääty, eikä täältä sitten lähdetä kulumallakaan pois, koska Armeija.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeija tulee olemaan mun ensimmäinen ja viimeinen armeija. Armeijassa on mielestäni hyvä ilmapiiri ja on helppo puhua toisille taistelijoille riippumatta siitä, ovatko he komppanian vai esikunnan taistelijoita. Esimiehistö on todella osaava ja he tekevät työnsä hyvin, jotta Armeijan arki pyörii normaalisti.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Varmaankin kesällä, kun yliväsynyt pussinen, joka osallistui iltatoimiin lagipiikkien saattelemana, päättää pesutuvassa ollessaan lähteä IRL hakemaan särkylääkettä huoneen toiselta puolelta. Seffy tietenkin oli lupautunut huutamaan, kun pitää tehdä jotain. Lopputuloksena tuskallisen särkylääkkeen hakemisen päätteeksi, huomaan että "pieni" lagipiikki iski, aloin nauramaan ja meinaan tukehtua. Seffy kysyi onko kaikki hyvin, jonka jälkeen yskin. Seffy tietenkin viisaana ihmisenä päätti viitata ja ilmoittaa, että Korpraali :.pussinen.: on tukehtumassa ja lagaa myöskin. Kun itse selvisin tilanteesta, oli minut potkittu etusivulle ja ensimmäinen reaktio oli laittaa vetäjälle viestiä, mitä tapahtui ja vastaus oli "Sä tukehduit kielees." Siinä sitten hetken mietti, että miten tässä on taas kävi näin. :D

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Todella hienolta. Kaikki on tehnyt todella paljon hommia sen eteen, että Armeija on juuri tällainen, mitä se tänään on.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluan kiittää kaikkia Armeijan taistelijoita, hienosti ootte kestäny mua. Varsinkin erittäin iso kiitos aliupseerioppilas Seffy, johon tutustuminen on ollut elämäni toisiksi pahin virhe (sitten Armeijaan liittymisen jälkeen). Seffy on jaksanut piristää joka päivä, silloin kun seinät kaatuvat päälle, olen syystä tai toisesta eroamassa tai menossa reserviin. #seffyontietotuusjaelämä

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Kaikille ihan tasapuolisesti vaan jaksamista, jotta saadaan yhdessä rakennettua Armeijasta vielä mahtavampi paikka palvella.
"Armeijaa voisi kuvata melko hyvin Cheerios-muroilla. Muroja on neljää erilaista, aivan kuin Armeija voisaan jakaa karkeasti neljään eri ryhmään, eli 1.komppania, esikunta, esimiehistö sekä PEK. komentaja toimii tässä sopassa ikään kuin maitona ja yhdistää kaiken toimivaksi osuudeksi PEK kanssa."
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 22:07

Elokuussa koimme jälleen yhdet 1. Komppanian suurharjoitukset! Vetäjänä toimi Jalosorsa (nyk. Vänrikki)
Kuvat: Jalosorsa

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:08

Kersantti Koimea

Esittele itsesi.
Olen Kersantti Koimea. Armeijaan liityin 29.11.2014. Muutamia viikkoja tuli RvJ:n hommia tehtyä, minkä jälkeen pääsin koulutushenkilöstön puolelle KH-Apukouluttajaksi ja sitä kautta lopulta koulutusaliupseeriksi.

Miksi liityit Armeijaan?
Ei tähän sillon mitään varsinaista syytä ollut. Todella monen vuoden tauon jälkeen tuli käytyä kattomassa miltä Habbo näyttää nykyään ja Armeijan aulaan eksyin, ja sieltä tietenkin minut värvättiin.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Koko Armeijan rakenne on hyvässä kuosissa ja hommat pyörivät. Tämä tekee asioista sujuvaa ja henkilöstön mieluisaksi.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Topias.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Nopeasti on aika ainakin omalta osaltani mennyt. 1,5 vuotta kertoo, että asioita on tehty ja tehdään edelleen oikein. Tästä kiitos ennen kaikkea henkilöille, jotka ovat Armeijaa alusta alkaen olleet luomassa.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Jokaista Armeijan taistelijaa, sillä ilman teitä kaikkia, Armeija ei olisi tässä pisteessä. Miehistölle isot kiitokset, sillä he ovat Armeijan ns. sydän. Erityismaininta myös heille, jotka ovat olleet koko tämän 1,5 vuotisen taipaleen Armeijan riveissä ja tekemässä Armeijasta suurta.

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Se ei ole tyhmä, joka tekee virheitä, vaan se, joka ei opi niistä. Kiitos kaikille, tästä on hyvä jatkaa.
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 22:10

Joskus on mukava saavuttaa meriittejä yhdessä.

Ps. Kertaus on opintojen äiti! (Ja Mallustar 1. komppanian...)

Kuvat: Dexiller, Mallustar

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:12

Aliupseerioppilas Seffy

Esittele itsesi.
Heippa! Olen aliupseerioppilas Seffy. Liityin ensimmäisen kerran Armeijaan marraskuun lopulla 2014, toisen kerran tammikuun lopussa 2015. Urahistoriani on varsin värikäs, olen toiminut ryhmän varajohtajana, armeijatoimikunnassa, peruskurssikouluttajana, esikunnan suunnittelijana sekä ryhmänjohtajana. Nykyinen virkani on KH-apukouluttaja, ja tälle tielle jäin.

Miksi liityit Armeijaan?
Liityin Armeijaan hetken mielenjohteesta, saattoi olla myös hiukan alkoholilla osuutta peliin. Innostus jäi pieneksi, ja uuden kipinän löysin tammikuun lopulla 2015. Uskoakseni Armeijassa kiehtoo toverillisuus, mukavat & osaavat esimiehet ja todella mukava ilmapiiri.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Armeijassa toimii lähes kaikki omasta mielestäni. Armeijasta mukavan paikan tekee palvella yllä mainitsemani asiat. Isoin syy, miksi palvelen edelleen Armeijassa on melko varmasti esimiehistö, sekä saamani kaverit. Gangsta16 Armeija on ensimmäinen armeijani missä olen ollut, ja varmasti myös viimeinen.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Hauskimmat tapaukset ovat varmasti olleet liian todellisen tuntuiset pikseliunet! Mutta jos mietitään ihan tapahtumana, on varmasti kommellukset metsäharjoituksissa sekä vastaavissa hauskimpia. Mieleen juolahtaa myös kaikki hauskat tapahtumat tutkaparini kanssa [korpraali :.pussinen.:]. Tutkapari-nimitys ilmaantui joskus, kun upseerioppilas Mickyy.90 sitä kerran käytti.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Erittäin hyvältä! Ylpeä voi olla omista ponnisteluista jokainen.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluaisin tietenkin heti kättelyyn kiittää kaikkia! Eritoten haluaisin kiittää vänrikki Jalosorsa, vänrikki Jiral, vääpeli Johnny-China sekä alikersantti Vara-Z jatkuvasta tsemppaamisesta vaikeinakin aikoina. Kiittää haluaisin myös korpraali :.pussinen.: siitä, että on jaksanut kuunnella pahoina päivinäkin valistustani ja piristää. Ei tietenkään unohdeta heitä, keiden avulla olen urallani päässyt eteenpäin! Kiitos kaikille, jotka ovat mahdollistaneet urani jatkumisen, sekä tsempanneet!

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Tsemppiä vain tasapuolisesti kaikille, juhlitaan kunnolla!
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 22.09.2015 22:14

Välillä on hyvä myös kunnioittaa toisia armeijoita. Suomen Armeija täytti syyskuussa kahdeksan (8) vuotta!

Hyväksykää Jeesus elämäänne!

76 % -syndrooma kiusasi Habboa muutaman päivän ajan, joka tuotti myös foorumeille tuskahikeä..

Syyskuun lopussa Armeijan sunnuntainen tarkastus veti pitkästä aikaa sulkeiskentän pullolleen väkeä.

Kuvat: Mallustar, Snotty.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:15

Korpraali Decing

Esittele itsesi.
Hei! Olen Korpraali Decing, minut tunnetaan varmaan paremmin nimellä Mizhe. Ylennyin Jääkäriksi 22.10.2014. Olen toiminut armeija urani aikana pitkän ajan PK-koulutuksessa, noin puoli vuotta. Suuriman osan ajastani olen toiminut vanhempana kouluttajana, ja olen opastanut uusia PK-kouluttajiamme. Toimin ennen reserviini menoa ryhmänjohtajan tehtävissä. Tällä hetkellä toimin sotilaspoliisin virassa, joka on ollut aina unelmavirkani. Armeijaan liityttyäni en uskonut olevani pitkään täällä, mutta silloinen uusi komppanian vääpeli Aliupseerioppilas Mallustar nimitti minut PK-kokelaan virkaan, josta sainkin aivan uutta virtaa uralleni. Aloin viettemään todella paljon aikaa armeijassa, käyttäen useita tunteja peruskurssin pitoon. Tässä kuitenkin yleensä käy niin, kun painaa täydellä höyryllä menemään jonkin aikaa, niin voimavarat loppuivat. Siirryin reserviin noin helmikuun kohdilla, jossa vietin muutamia kuukausia. Vuositarkastuksessa (yllättäen) mitalin saannin jälkeen palasin aktiivipalvelukseen, mutta en sieltä sittenkään löytänyt heti virtaa. Kun hyvä ystäväni useiden vuosien takaa (vara=0topi=) yleni esimies asemaan, niin sain siitä aivan uutta virtaa. Tällä hetkellä olen palvellut aktiivisesti armeijassa muutaman kuukauden, paremmalla motivaatiolla kuin koskaan.

Miksi liityit Armeijaan?
Aluksi liityin armeijaan aivan pelleily mielessä, kun näin että tuttuni useiden vuosien takaa, vara=0topi= oli liittynyt myös armeijaan. :D Muistelen vieläkin, kun vaihtelin värikuplien väliä aivan ensimmäisissa tupakoulutuksissa, mutta silloinen PK-pitäjä (taisi olla Katis) oli kiltillä päällä ja antoi anteeksi.

Mitä mieltä olet Armeijasta? Mitkä asiat toimivat, mikä tekee Armeijasta mukavan paikan palvella?
Mielestäni armeijan yhteisö on erittäin tiivis, joka tuo yhdessä olemisen tunteen. Armeijassa on todella iso ikähaarukka, mutta kaikki ovat tulleet hyvin toimeen keskenään. Armeijassa on todella rento ilmapiiri, ja voit jutella melkeimpä mistä vain, saamatta paskaa niskaasi. Ennen kaikkea viime talven seikkailut .comissa cypermanin habbo huoneessa tuovat erittäin hyviä muistoja mieleeni. Varmasti myös muillekkin (Uudesta vuodesta ei puhuta). Täällä on aina otettu porukka hyvin vastaan, ja oltu mukavia toisille. Harvemmin olen törmännyt tapauksiin, jossa armeijan sotilailla olisi julkisia riitoja ollut.

Hauskin tapaus mitä sinulle on Armeijassa sattunut?
Harrisun ja iltatoimet.

Miltä tuntuu nyt kun Armeija on jo puolitoista vuotta vanha?
Tuntuu erittäin hienolta. Moni esimies armeijassamme on ensimmäistä kertaa asemassaan, ja ovat mielestäni toimineet asemassaan hyvin. Osalle Armeija on myös ensimmäinen Habbo Armeija kokemus enkä usko, että kukaan on katunut päätöstään lähteä Armeijan leipiin.

Ketä/keitä haluaisit kiittää näin Armeijan puolitoistavuotisjuhlan kunniaksi?
Haluan kiittää ennen kaikkea armeijan miehistöä, jotka tekevät armeijasta sellaisen paikan, jonne haluaa tulla viettämään aikaa. Syy miksi nytkin raavin hiuksiani päästä, kun 76%-syndrooma on vallannut habbon :( . Haluan myös ennen kaikkia kiittää liekusa, ahya, topia ja muilua.. habbo.com never förget.

Terveisiä Armeijan henkilöstölle.
Värvääjät värvää, liittyjät liittyy.
Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Mallustar » 22.09.2015 22:37

Tilastoja Armeijan kasvusta ja kehityksestä

Alokasylentyjät kuukausittain & jaoteltuna komppanian vääpeleiden virkakauden mukaan
By: Ylivääpeli Mallustar
Spoiler:
Kuva

Kuva

Komppanian miehistövahvuus - kehitys 1,5 vuoden aikana
By: Kenraali Gangsta16
Spoiler:
Kuva

Tilastoja toiminnasta 4.4.2014 - 30.9.2015
By: Vänrikki Jiral, Vänrikki Jalosorsa, Luutnantti Yinne
Spoiler:
Toimintaa on puolessatoista vuodessa pidetty yhteensä yli 4500 kappaletta!*
Tämä tarkoittaa keskimäärin...


    - n. 251.72 toimintaa per kuukausi.
    - n.58.09 toimintaa per viikko.
    - n. 8.33 toimintaa per päivä.

*)Arvio - pientä heittoa voi esiintyä

Toiminnan pitäjät





Kuva
Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
Mallustar
 
Viestit: 2013
Liittynyt: 26.05.2014 18:07
Paikkakunta: EJP
Osasto: Komppania

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron