Armeijan vuosikirja

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:09

Korpraali Sethbling

1. Esitelkää itsenne.
- Moi, olen tosiaan korpraali Sethbling. Monet saattavat tuntea minut ehkä suurimmaksi osaksi hahmolla NO0B. Armeijaurani alkoi siinä vuoden 2010 maissa, jolloin ensimmäinen armeija mihin astuin oli Merivoimat. Merivoimissa pyörin sen 3-4 vuotta, jolloin lopetin habbon vuoden ajaksi.

20.9.2015, oli aika milloin minä astuin Armeijan palveluksiin. Kyseisessä armeijassa on nyt tullut vietettyä kohta sen puolisen vuotta ja matkan varrella on tapahtunut kaikenlaista.

2. Armeija on nyt 2 vuotta vanha. Mille tämä tuntuu?
- Tuntuu todella hienolta, että tämä armeija on pysynyt näinkin kauan pystyssä. Valitettavasti itse en ollut habbossa näkemässä tämän armeijan ensi askelia, kun minulla sattui olemaan suuri tauko sinä aikana. Hienoa, että tulee välillä näitä uusiakin armeijoita, jotka sitten pysyvätkin kauan.

3. Jakakaa hauskin muisto Armeijasta.
- Taisi olla, kun Daniel-h oli viemässä jotain jääkäriä tai alokasta takaisin toimintaan. Tämä herra käskee hänet teleen, en muista minne paikkaan se olikaan, mutta kuitenkin, hän itse lähti teleen tämän miehistöläisen nenän edestä ja sulki portit, jättäen miehistöläisen päämajaan ja itse lähtien kasarmille. Oli hieman pokassa pitämistä tämän jälkeen.

4. Miksi olet niin noob?
- Kaikki lähti siitä, kun korppikotka varasti mut pelikaanin nokasta, jonka jälkeen kyseinen kotka lennätti mut kohti Ruotsia, mutta tipuin matkalla ja tuli pipi ja näin liikaa smurffeja, eipä päässä tämän jälkeen kaikki mennyt niinkuin strömsöössä. Noobina oon oppinut paljon asioita ja antakaa tarpeeks rare candyja niinkuin Pokémonissa niin evolvaan viimein Pro:ksi.

5. Terveiset Armeijan väelle.
- Naattikaa vielä, kun voitte juhlista, kannattaa sitten nopeasti varata oma penkki värväyksestä vieläkun niitä on jäljellä. Rautakanki!
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:09

Armeijassa järjestettiin historian ensimmäinen värväystapahtuma. Aktiivisuus on sen mukaista!

Armeija on jälleen näyttämässä aktiivisuuttaan. Kuvassa jääkäri Stubbarin alkava punkkatarkastus täydellä tuvalla!

Armeija odottelee hiljalleen komentajansa saapumista.

Kuvat: Jalosorsa ja Vanerisaha

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:09

Alikersantti Jenna.mmm

1. Esitelkää itsenne.
- Moikka olen alikersantti Jenna.mmm ja kuulun sotilaspoliisikomppaniaa. Olen palvellut armeijassa noin vuoden verran, johon en voi uskoa sillä tulin vain ''käymään'' habbossa. Moni aktiivinen sotilas jo tuntee minut, joten en ala enempää esittelemään itseäni, mutta jos tulee jotain mitä tahdot tietää niin revi vain hihasta.

2. Armeija täyttää nyt kaksi vuotta. Mille tämä tuntuu?
- 2 vuotta, ohhoh... Hyvä armeija!

3. Jouduitte AUK:iin ennakoimalla. Miten neuvoisitte Armeijan korpraaleja välttämään tällaisen tilanteen?
- Olkaa vaan normaalisti, älkää edes ajatelko milloin tulee auk kutsu, se tulee kun tulee.

4. Olette palvelleet lähes koko uranne sotilaspoliisissa. Mille tämä on tuntunut?
- Hyvältä, sillä en osaisi nähdä itseäni missään muussa hommassa. Alussa tosiaan en eden tienny mikä on sotilaspoliisi ja mitä se tekee. Päästyäni alku oli säheltämistä mutta pikku hiljaa alkoi kaikki loksahtaa paikoilleen.

5. Terveiset Armeijan väelle.
- Kesä tulee !
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:10

Armeijassa järjestettiin 2016 helmikuun lopulla upseereiden järjestämä toimintapläjäys. Tapahtumassa näimme iltavahvuuslaskentakilpailua ja vanhaa kunnon tuolaria!

Viimeisessä kuvassa nähdään hankalaakin hankalampi muoto: vinoavonuoli! Isot aplodit muodon muodostaneille.

Kuvat: Dexiller ja Scattis

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:10

Kenraali Gangsta16

1. Armeija täyttää kaksi vuotta, miltä tuntuu?
Aika on mennyt nopeasti, mutta kyllä tässä alkaa olla työn jälkiä myös itsessäni. Alustavasti olotila on mahtava sekä helpoittunut samaan aikaan, koska Armeija tekee puhdasta historiaa olemalla yksi niistä suurarmeijoista jotka ovat kyenneet toimimaan yhtäjaksoisesti yli 2 vuotta Habbon melko vaativassa ympäristössä.

2. Kun avasitte Armeijan ovet 4.4.2014, olisitteko kuvitelleet komentavanne Armeijaa vielä kahden vuoden päästä siitä hetkestä?
Kyllä ja Ei, ensimmäinen tavoitteeni ei ollut johtaa Armeijaa kohti kahteen vuoteen vaan nostaa se ensimmäisen vuoden aikana top-3 vakituisten Armeijoiden joukkoon ja lähteä vasta sitten katsomaan tulevaisuden suunnitelmia. Toki tiesin, että mikäli tahtoa, voimaa ja raudan lujaa asennetta riittää, koittaisi vielä tämäkin päivä. Tuolloin kuitenkin se oli hyvin, hyvin ja vielä kerran hyvin kaukainen unelma/tavoite.

3. Miten analysoisitte omaa komentajakauttanne? Kuinka hyvin koette onnistuneenne Armeijan komentajana?
Olen mielestäni onnistunut omissa tavoitteissani Armeijan komentajana monien vaikeiden vaiheiden sekä aikakausien jälkeen. Ensimmäiset kaksi vuotta ei ole todellakaan ollut ruusuista Komentajana, tehtävässäni on kuitenkin auttanut paljon historiani Habbon Armeijoissa & kykenin mukautumaan aina vallitsevaan tilanteeseen. Olen joutunut tekemään paljon uhrauksia Armeijan eteen & olen asettanut Armeijan aina omien ehtojeni edelle. Minulla on ollut fiksuja alaisia sekä raudan lujia johtajia, jotka ovat kyenneet luottamaan minuun yhtä lailla kuin minä olen pystynyt luottamaan omiin alaisiini. Loppujen lopuksi viimeiset kuukaudet Armeijassa ovat olleet minulle varsin yksinkertaisia & rattaat pyörivät tällä hetkellä juuri niin kuin niiden pitääkin pyöriä. Tästä kokonaisuudesta voi Armeijan komentaja olla vain ja ainoastaan ylpeä. Käden jäljet näkyvät ja nyt on aika nauttia työn tämänhetkisistä tuloksista.

4. Haluaisitteko muuttaa jotakin komentajana tekemäänne päätöstä tai tekoa?
Haluaisin muuttaa moniakin tekemiäni päätöksiä ja tekojani Armeijassa, mikäli niitä voi näin jälkiviisaana tarkastella & korjata. Olisi sulaa hulluutta väittää toisin. Olen oppinut paljon Armeijan komentajana niin positiivisten kuin negatiivisten asioiden kautta & olen tällä hetkellä monta kokemusta rikkaampi kuin ennen Armeijan komentajuutta. On kuitenkin toinen asia, että muuttaisiko ne mitään Armeijan historiassa & mielestäni eivät. Yhtään kriittistä tai täysin väärää päätöstä en ole mielestäni tehnyt ja sen todistaa tällä hetkellä 2-vuotias Armeija.

5. Keitä haluaisitte kiittää Armeijan kaksivuotisen taipaleen kunniaksi?
Stolberg, Dexiller, Slaat ja Cyperman ovat herroja joita ilman ei Armeija olisi ensimmäisten kuukausien aikana selviytynyt lainkaan. Nämä herrat laittoivat kukin itsensä likoon Armeijan hyväksi ja ovat olleet monta kertaa Armeijan alkuvaiheissa sen kulmakivinä tätä suurta tarinaa tehdessä.

Heidän seuraajille: Mr.Samurai, Jiral, Yinne ja Jalosorsa - riitti paljon saapasta täytettäväksi ja tilanne ei ollut varmastikkaan mikään helppo. Nämä kaikki muutokset kuitenkin yksikönjohtajille oli siinä hetkessä kriittistä Armeijan tulevaisuuden kannalta & kokonaisuutena he pärjäsivät erittäin hyvin sekä yhtenäisesti Armeijan Rautakanki-hengen mukaisesti. Edeltäviä herroja sekä rouvia en voisi ikinä kiittää kylliksi, mutta meidän kaikkien luottamussuhde toisiimme on pitänyt Armeijan kasassa myös vaikeimmatkin ajat.

Mallustar teki erittäin pitkän sekä ansiokkaan työn Armeijan peruskurssissa & oli historiallisessa roolissa PK:n kehityksessä sekä päivittäistoiminnassa ja jossain kohti voin rehellisesti sanoa, että Armeijan johdolla oli myös pelko sekä huoli siitä, että onko Mallustar tulevaisuudessa edes korvattavissa kun hän siirtyisi uusiin tehtäviin ja haasteisiin Armeijassa. Voiko Armeijan eteen taistella ja voiko työnsä hoitaa liiankin hyvin? Ehkä Mallustar asetti Komppanian Vääpelinä riman erittäin korkealle Komppaniassa. Olen jo kiittänyt Mallua, mutta kiitän jälleen hänen arvokkaasta työstään. Peruskurssi on ollut hänen kaudellaan ja hänen kautensa jälkeen koko Armeijan suurin peruspilari jo lähes kahden vuoden ajan.

Armeijan vanhimmat aliupseerit, Mickyy.90, Johnny-China, vara=0topi=, Coltaire, Koimea, Endiro, KinGiSorSa, Darth-Psycho ja latiksenkingi. Kukin pitkän uran tehneitä & erilaisen uran Armeijassa käynneitä raudanlujia taistelijoita. Kaikki nämä eivät ole tällä hetkellä Armeijan aktiivisessa palveluksessa, mutta heidän työ Aliupseerina on ollut arvokasta & toivon mukaan kukin heistä tulee tulevaisuudessa asettamaan tavoitteet korkealle Armeijan työn eteen, niin kauan kuin heillä on vain Armeijalle jotain annettavaa.

Kaikista suurimmat kiitokset menee kuitenkin koko Armeijan henkilöstölle, niin vanhoille kuin uusille taistelijoille, jotka luottavat ja uskovat sanaan Rautakanki ja jotka tosissaan haluavat olla osana Armeijan hienoa historiaa sekä perinnettä. Tällä hetkellä olemme erittäin kuumana käyvä höyryjuna & meidän pysäyttämiseksi vaadittaisiin valtavasti jarruvoimaa. Onko se enää edes mahdollista? Yhteisömme on Rautakanki & Rautakanki on koko tämä Armeija, siinä vasta kombinaatio joka näillä näkymin tulee tekemään historiaa myös tulevaisuudessa. Haluan nähdä teistä jokaisen, kun Armeija täyttää 4 vuotta.

6. Muut terveiset Armijalle?
2 vuotta takana & paljon valloitettavaa vielä edessä, Rautakanki, Armeija!
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 30.03.2016 17:11

Armeijassa vietetän naistenpäivää naisvoimin punkkatarkastuksessa.

Armeijan väki innoissaan odottamassa ja valmistautumassa päämajaan palaamiseen tarkastuksen loputtua.

Peruskurssi toimii aktiivisesti ja tällä kertaa iltavahvuuslaskentaa vedetäänkin täydellä tuvalla!

Kuvat: Rubiininpala, Stranghurt ja Domenica

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 01.04.2016 16:59

Armeijassa 2015-2016 vuodenvaihteessa järjestettiin äänestyksiä vuoden 2015 titteleistä. Titteleitä oli jaossa erilaisia.

Tiukkojen äänestysten joukosta lopulta saatiin selville voittajat vuoden 2015 tittleille, jotka olivat...

Vuoden 2015 tittelit

Vuoden tutkapari: Korpraali :.pussinen.: ja korpraali Seffy

Vuoden positiivinen yllättäjä: Korpraali deelia_

Vuoden tiukkapipo:
Luutnantti Yinne

Vuoden vitsiniekka: Kenraali Gangsta16

Vuoden tsemppaaja: Korpraali m.i..

Vuoden taistelija: Korpraali -Grend-

Vuoden typoilija: Korpraali vaalenjoulupukki

Vuoden värvääjä: Alikersantti Decing

Vuoden idlaaja: Upseerikokelas Huya

Vuoden intoilija: Korpraali koda511

Vuoden ihmettelijä: Korpraali :.pussinen.:

Vuoden kiltein: Jääkäri lanttu:3

Vuoden telenkauttatulevaesimies: Sotilasmestari Mallustar

Vuoden peelo: Ylikersantti vara=0topi=

Vuoden esimies: Yliluutnantti Mr.samurai
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Huya » 03.04.2016 17:43

Tilastoja toiminnoista 4.4.2014 - 31.3.2016
By: Yliluutnantti Jiral, luutnantti Jalosorsa, luutnantti Yinne ja vänrikki Huya

Armeijassa on pidetty yhteensä 5651 toimintaa!
Tämä tarkoittaa sitä, että Armeijassa on pidetty...

    Päivittäin noin 7.77 toimintaa!

    Viikottain noin 54.41 toimintaa!

    Kuukausittain noin 235.46 toimintaa!

(Lukumäärät voivat heittää.)

Toimintojen pitäjät ja toimintojen lukumäärät:
Spoiler:
Avatar
Huya
Armeijan alkoholisti Natsya
 
Viestit: 805
Liittynyt: 06.04.2014 19:06
Sotilasarvo: Luutnantti
Virka: Komppanian päällikkö
Osasto: Komppania
Mitalit: 2.Lk ja 1. Lk palvelusmitalit

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Huya » 03.04.2016 18:02

Vuosikirja tältä juhlapäivältä onkin hyvä päättää Armeijan taistelijoiden räätälöimiin hyviin (ja vähemmän hyviin) kuhajuttuihin!

Linkki tämän vuosikirjan alkuun: viewtopic.php?f=147&t=933&p=57039#p57039

Onnea 2-vuotiaalle Armeijalle!


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Avatar
Huya
Armeijan alkoholisti Natsya
 
Viestit: 805
Liittynyt: 06.04.2014 19:06
Sotilasarvo: Luutnantti
Virka: Komppanian päällikkö
Osasto: Komppania
Mitalit: 2.Lk ja 1. Lk palvelusmitalit

Re: Armeijan vuosikirja

ViestiKirjoittaja Jalosorsa » 04.04.2016 08:04

Julkaistu!
- Uusi Armeija -
01.05.2014 - 03.10.2016
Kiitos Habbourani mahtavimmista kokemuksista!

Spoiler: +
Liittynyt 1/5/14
Palvelusmitali 2.lk 6/7/14 , 1.lk 4/4/15
Kurinpitoansiom. 4/4/15

Komppanian päällikkö 23/8/15 - 5/6/16

MIEHISTÖ:
Jääkäri 4/5/14, Korpraali 8/6/14, Aliupseerioppilas 20/7/14

ALIUPSEERISTO:
Alikersantti 24/8/14, Kersantti 4/10/14, Ylikersantti 6/12/14, Vääpeli 15/2/15, Upseerioppilas 24/5/15, Upseerikokelas 05/7/15

UPSEERISTO:
Vänrikki 23/8/15, Luutnantti 22/11/15, Yliluutnantti 4/4/16, Kapteeni 24/7/16
Avatar
Jalosorsa
Komentajan adjutantti
 
Viestit: 2566
Liittynyt: 04.05.2014 19:12
Sotilasarvo: Kapteeni
Virka: Komentajan adjutantti
Osasto: Pääesikunta
Mitalit: 1.lk Palvelusmitali
2.lk Palvelusmitali
Kurinpitoansiomerkki

EdellinenSeuraava

Paluu Armeijan historiikki 4.4.2014 - 2.10.2016

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron